ضمیمه

GRE

آزمون GRE مخفف عبارت Graduate Records Examination می باشد.

دانشگاه های آمریکا و برخی از دانشگاه‌های بسیار معتبر کشورهای دیگر (عمدتا کانادا) نمره‌ی این امتحان را به عنوان یکی از مدارکِ درخواستِ پذیرش در مقاطع بالاتر از کارشناسی لازم دارند.

نوع عمومی امتحان GRE شامل سه بخش می‌باشد:

Quantitative (ریاضیات)

Verbal (واژه)

Analytical Writing (بخش نوشتاری)

بخش ریاضیات این امتحان ساده و در حد کتاب‌های دبیرستان است. نمره این بخش از ۸۰۰ می‌باشد.

Quantitative :

در امتحان ۲ سری سوال ۳۰تایی برای بخش ریاضیات باید جواب دهید. بخشی که در این امتحان امکان غلط زدن را افزایش می دهد مربوط به بخش سوالات نموداری است که در این بخش یک نمودار داده شده و از شما چند سوال پرسیده می شود. در این بخش دقت بیشتری نمایید .

Verbal :

تمام این امتحان بخش واژه آن است که نیاز با دانش بسیار بالایی از دایره لغات پیچیده ای دارد که بعضا معنی فارسی آن نیز به گوش ما نخورده است.

سوالات این بخش ۵ گزینه ای است و نمره منفی ندارد. این بخش شامل دو سری سوال ۳۸تایی می باشد کسب نمره بالای ۴۰۰ از ۸۰۰ در این امتحان واقعا خوب است و شما با کسب مجموع ۱۲۰۰ حتی در ۱۰ دانشگاه اول آمریکا نیز شانس دارید.

هر کدام از این ۳۸ سوال در ۴ فرم زیر می باشند: بخش مترادف و متضاد: در این بخش شما باید از ۵ گزینه یک کلمه را که مخالف کلمه داده شده است را علامت بزنید. بخش جای خالی: یک جمله نسبتا پیچیده داده می شود و یک یا دو جای خالی را باید با گزینه ها پر کنید. بخش تطابق لغات: دو لغت مانند (کتاب، دفتر) داده می شود. در ۵ گزینه شما باید شبیه ترین گزینه را که ارتباط آنها مانند این جفت می باشد را پیدا نمایید. خواندن: در این بخش دو یا سه متن نسبتا پیچیده داده می شود که باید با توجه به آنها به سوالات پاسخ دهید.

Analytical Writing :

شامل نوشتن دو انشا می باشد. انشای اول دارای ۴۵ دقیقه و دومی دارای ۳۰ دقیقه زمان است. در بخش اول به شما دو موضوع داده می شود که به مراتب از موضوعات تافل مشکلتر است.

شما باید یکی را به دلخواه انتخاب کرده و برای آن بنویسید. تحلیل دقیق موضوع، گرامر نسبتا پیچیده، تعداد لغات و .. در این بخش بر روی نمره شما تاثیر بسزایی دارند.

نمره این بخش نیز از ۶ محاسبه می شود که نمره ۴ واقعا خوب است و گرفتن ان از معادل تافل آن سخت تر است. در بخش دوم، در حدود چند خط یک موضوعی توضیح داده می شود. این موضوع ظاهرا منطقی به نظر می رسد ولی در اصل اینطور نیست و دارای اشکالاتی است که شما باید آنها را باز کنید.

هدف از آزمون GRE چیست؟

هدف آن سنجش توانایی ها و معلومات فارغ التحصیلان می باشد. این آزمون معمولا برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر از کارشناسی مورد نیاز می باشد. دانشگاه های آمریکایی و کانادایی معمولا داشتن نمره بالا در این آزمون را یکی از شرایط ادامه تحصیل قرار می دهند زیرا آنها معتقدند که دانشجویان علاوه بر یاد گرفتن مطالب علمی و تخصصی بایستی در زمینه سیاسی، قدرت استنتاج و درک متون عمومی دشوار را کسب کرده باشند.

انواع آزمون GRE

این آزمون در دو سطح General (عمومی) و Subject(تخصصی) برگزار می‌شود که دارای ۳ قسمت درک زبانی (verbal)، کمی (quantative)و قسمت تحلیلی (analytic) است. در قسمت زبانی معمولاً متضاد و مترادف کلمات دشوار پرسیده می‌شود و در واقع فقط به میزان دایره لغات دانشجو توجه می‌شود. لغات پرسیده شده واقعا دشوار و برای اکثر دانشجویان ناآشنا می‌باشد. در قسمت کمی سوالات ریاضی نسبتا ساده‌ای پرسیده می‌شود تا توانایی‌های ابتدایی داوطلب مورد سنجش قرار گیرد. قسمت تحلیلی هم در مورد تحلیل یک موضوع بحث برانگیز می‌باشد و به صورت نوشتاری است. یعنی از داوطلب خواسته می‌شود تا در مورد موضوع مشخصی متنی بنویسد و تحلیل‌های شخصی خود را بیان کند.

شیوه های مختلف برگزاری

این آزمون به دو صورت CBT و PBT برگزار می‌شود اما در ایران فعلا فقط به صورت PBT برگزار می‌گردد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی موسسه ETS در آینده این آزمون به روش iBT نیز برگزار می‌شود.

نوشتن رزومه

رزومه چیست و اهمیت  آن در پیشرفت و گزینش شغلی

شاید بهتر باشد در ابتدا در مورد خود مفهوم رزومه صحبت کنیم رزومه ای که در هر ارگان و سازمانی که قصد داریم استخدام و گزینش شویم اولین چیزی که از افراد می خواهند همین رزومه می باشد که برای خیلی از افراد مبهم و یا حتی بیگانه است، شاید در ذهن برخی از ما این سؤال پیش بیاد که یعنی همین چند تا ورق می تواند معرف خوبی از تمام ویزگی های من باشد، آیا اصلا لازم است من رزومه داشته باشم و ابتدایی ترین سؤالی که در ذهن همگان پیش می آید این هست که اصلا رزومه چیست و چه کاربردی دارد؟
ابتدا لازم است که تعریفی از رزومه داشته باشیم که براساس آن بتوانیم به سؤالات دیگر هم پاسخ روشنی بدهیم.
رزومه: یک مدرک چند صفحه ای است که افراد به ارگانها یا جایی که قصد ادامه تحصیل در آنجا را دارند ارائه میدهند که در این مدرک افراد خصوصیات، قابلیت ها و توانایی های خود را درج می کنند اینکه چه تجربیات عملی و نظری دارند و در نهایت خلاصه ای از توانایی و تجربیات است که می تواند آیینه ی تمام نمای استعداد و تجربیات کاری و تحصیلی افراد باشد که در مدت طولانی کوله باری از تجربیات را که همراه با رغبت است کسب کرده اند ، رغبتی که می تواند پشتوانه موفقیت هایی در آینده باشد و توفیقاتی به سبب آن بدست بیاید.
خیلی ساده اینکه: وقتی شما داوطلب یک موقعیت شغلی یا تحصیلی هستید، باید 
رزومه خود رو برای بررسی توسط داور یا مسئول گزینش محل موردنظر تحویل دهید تا آنها با مطالعه رزومه نسبت به جذب شما تصمیم بگیرند.

یکی از نکاتی که می تواند در نوشتن رزومه نویسی مؤثر باشد این است زمانی که افراد قصد دارند رزومه کاری و تحصیلی خود را بنویسند با خود رو راست باشند و نسبت به خود و توانایی هایشان اعتماد داشته باشند زیرا اغراق در توانایی های خود نیز می تواند عاملی برای رد رزومه افراد باشد.
حال در دنیایی که همه چیز در حال به روز شدن است و در عین حال یافتن شغلی متناسب با توانایی های ما بسیار سخت و حتی سخت تر از گذشته شده است هنر رزومه نویسی و داشتن رزومه می تواند نوعی تبلیغ شما برای ورود به بازار کار باشد پس هر چقدر رزومه شما جذاب تر  و حرفه ای تر باشد کارفرما بیشتر ترغیب می شود که رزومه کاری شما رابخواند موسسه آسمان به سهولت این امر را برای شما میسر میسازد.

نوشتن ایمیل:

شامل دانستن اطلاعات کامل راجع به موارد زیر میشود:

  • نحوه ی پرسیدن سوال از طریق ایمیل
  • نکاتی درباره ی پیوست کردن فایل
  • رعایت احترام در نوشتن ایمیل
  • اهمیت امضای پایان ایمیل ها
  • نحوه نوشتن رسمی ای‌میل انگلیسی
  • نحوه ی شروع کردن متن ایمیل
  • استانداردترین فرمت برای آدرس ایمیل
  • انتخاب موضوع مناسب
  • چرا باید از ایمیل های آکادمیک استفاده کنیم

موسسه آسمان در جلساتی جداگانه و با حضور کادری متخصص در نگارش اقدام به برگزاری کلاس های ایمیل نگاری مینماید.

نامه نگاری

 

نامه نگاری

یکی از مهمترین ابزارهای رسیدن به هدف های سازمان، ایجاد ارتباطات رسمی از طریق نوشته های اداری

است. مکاتبات اداری زبان رسمی سازمان محسوب شده و موجب موفقیت و پیشرفت سازمان خواهد شد. لذا یکی

از ارکان ساختار ادارت، نوشتار اداری است که از سویی دیگر بیانگر میزان دانش، تخصص و کاردانی کارکنان و

مدیران سازمان است. ا

عناصر ارتباط:

نوشتار اداری پیش از هر چیز، وسیله ای ارتباطی در ارتباطات انسانی و ابزار انتقال مفاهیم است، لذا نوشتن نامه

نیز همانند ابزارهای زبانی دیگر، وسیله ای است برای بیان منظور و مقصود هر فرد و ارتباط با سایر افراد. برای

برقراری هر نوع ارتباطی حضور پنج عنصر الزامی و ضروری است:

پیام دهنده -منبع-: برقرارکننده ارتباط که به منظوری خاص مانند درخواست، دستور، گزارش و بیان خبری به نگارش

نامه و ایجاد ارتباط اقدام می نماید.

گیرنده پیام -مخاطب-: شخصیت حقیقی و یا حقوقی که دریافت کننده پیام و مرجع ارتباط است.

اصل پیام -محتوی پیام-: منظور و مقصودی که هدف برقراری ارتباط است و می تواند انتقال اطلاعات، درخواست و

یا ارائه گزارش و خبری باشد که منبع ارتباط از انتقال این پیام در نظر دارد.

وسیله ارتباط: شکل بیان و وسیله انتقال پیام است که از شکل شفاهی و مکتوب و یا ترکیبی باشد

 

اثر پیام -بازخورد-: در بسیاری از ارتباطات سازمانی و شخصی، پیام دهنده منتظر نتیجه و بازخوردی از نوشتن نامه و

ارائه پیام خویش است که نتیجه این ارتباط برای منبع ارتباط است که گاهی برای منبع پیام قابل پیش بینی است.

موسسه آسمان با در نظر گرفتن کادر  متخصص  مفتخر به دایر کردن متوالی کلاسهای نامه نگاری برای اهداف مختلف و مخاطبین خاص میباشد.

لازم به ذکر است که یکی از ارکان اصلی آیلتس جنرال نامه نگاری است.

 

تماس با ما

  • تهران ، خیابان امام خمینی ، خیابان شیخ هادی ، کوچه عرب ، پلاک 8
  • 66709925 - 66735846
  • 66735846
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • Skylgeacademy 

گالری تصاویر

ارسال پیغام

  ایمیل ارسال نشد !   Your email has been sent.
بالا